W trosce o układ pokarmowy

zdrowe jelita

Siedząc tryb życia i zła dieta przyczyniają się do problemów ze strony układu pokarmowego, zaparć, nadwagi oraz do podwyższenia złego cholesterolu. Zastanawiamy się jak zwalczać te negatywne dla naszego zdrowia symptomy. Tymczasem obecny w diecie błonnik błonnik w naturalny sposób usprawnia pracę jelit, poprawia samopoczucie i przywraca energię do działania.


Dolegliwości ze strony układu pokarmowego często spowodowane są złą dietą i niedoborem błonnika w pożywieniu. Przetworzona żywność pozbawiona jest cennych składników odżywczych witamin, mikroelementów oraz błonnika – substancje te są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Błonnik w diecie to niestrawialne i nierozpuszczalne w przewodzie pokarmowym włókna roślinne. Ich brak powoduje problemy z zaparciami skurczami i bólami brzucha, które są spowodowane niestrawionymi resztkami zalęgającymi w przewodzie pokarmowym.

Błonnik witalny – skład i działanie

W aptekach i na sklepowych półkach pojawił się naturalny suplement diety, w skład którego wchodzą nasiona babki płesznik (Plantago psylium). Żywe nasiona babki płesznik zawierają duże ilości błonnika, który korzystnie wpływa na pracę układu pokarmowego. Błonnik pobudza perystaltykę jelit, zapobiega zaparciom i oczyszcza układ pokarmowy z zalegających w nim toksyn. Naturalne zawierające śluzy roślinne nasiona polecane są osobom cierpiącym na chroniczne zaparcia, hemoroidy i uchyłkowość jelit.

Błonnik witalny korzystnie działa na układ pokarmowy umożliwiając rozwój pożytecznych bakterii. Obniża wysokość złego cholesterolu i pozytywnie wpływa na pracę serca. Błonnik polecany jest osobom na diecie odchudzającej – pęczniejące w żołądku nasiona dają uczucie sytości i przywracają prawidłową perystaltykę jelit. Spożywając, ten naturalny suplement diety wzmacniamy, układ odpornościowy i pobudzamy siły witalne organizmu.

Spożywanie błonnika – zalecenia

Błonnik powinien być spożywany w zależności od potrzeb 2–3 razy dziennie. Kuracja błonnikiem nie powinna przekraczać dwóch tygodni – śluzy roślinne zawarte w nasionach mogą działać hamująco na poprawne przyswajanie spożywanego pokarmu. Błonnik należy spożywać ok. 20 minut przed posiłkiem. Trzy łyżki błonnika zalane na ok. 5 minut szklaną przegotowanej letniej wody powinny zostać wypite wraz z napęczniałymi nasionami. Aby, wzmocnić efekt kuracji błonnikiem należy, wypijać duże ilości wody bezpośrednio po spożyciu wywaru z nasion. Tak przeprowadzana kuracja w krótkim czasie przyniesie zauważalną poprawę stanu zdrowia całego organizmu.

Comments 

+1 # Błonnik witalny - z umiaremaaa. 2015-04-16 15:20
Stosuję błonnik witalny od kilku miesięcy. Moje spostrzeżenie po tym czasie - dobrze zachować umiar. Stosować raz na dzień. Co kilka, kilkanaście dni należy zrobić przerwę. Zbyt częste zażywanie może wywołać podrażnienie ścianek układu pokarmowego. Ale stosowany z głową rzeczywiście dobrze wpływa na jakość trawienia i pracę jelit (zero problemów z wypróżnianiem).
Reply | Reply with quote | Quote

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy Odśwież