W trosce o układ pokarmowy

zdrowe jelita

Siedząc tryb życia i zła dieta przyczyniają się do problemów ze strony układu pokarmowego, zaparć, nadwagi oraz do podwyższenia złego cholesterolu. Zastanawiamy się jak zwalczać te negatywne dla naszego zdrowia symptomy. Tymczasem obecny w diecie błonnik błonnik w naturalny sposób usprawnia pracę jelit, poprawia samopoczucie i przywraca energię do działania.


Dolegliwości ze strony układu pokarmowego często spowodowane są złą dietą i niedoborem błonnika w pożywieniu. Przetworzona żywność pozbawiona jest cennych składników odżywczych witamin, mikroelementów oraz błonnika – substancje te są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Błonnik w diecie to niestrawialne i nierozpuszczalne w przewodzie pokarmowym włókna roślinne. Ich brak powoduje problemy z zaparciami skurczami i bólami brzucha, które są spowodowane niestrawionymi resztkami zalęgającymi w przewodzie pokarmowym.

Błonnik witalny – skład i działanie

W aptekach i na sklepowych półkach pojawił się naturalny suplement diety, w skład którego wchodzą nasiona babki płesznik (Plantago psylium). Żywe nasiona babki płesznik zawierają duże ilości błonnika, który korzystnie wpływa na pracę układu pokarmowego. Błonnik witalny oczyszczający umiejętnie wprowadzony od diety pobudza perystaltykę jelit, zapobiega zaparciom i oczyszcza układ pokarmowy z zalegających w nim toksyn. Naturalne zawierające śluzy roślinne nasiona polecane są osobom cierpiącym na chroniczne zaparcia, hemoroidy i uchyłkowość jelit.

Błonnik witalny korzystnie działa na układ pokarmowy umożliwiając rozwój pożytecznych bakterii. Obniża wysokość złego cholesterolu i pozytywnie wpływa na pracę serca. Błonnik polecany jest osobom na diecie odchudzającej – pęczniejące w żołądku nasiona dają uczucie sytości i przywracają prawidłową perystaltykę jelit. Spożywając, ten naturalny suplement diety wzmacniamy, układ odpornościowy i pobudzamy siły witalne organizmu.

Spożywanie błonnika – zalecenia

Błonnik powinien być spożywany w zależności od potrzeb 2–3 razy dziennie. Kuracja błonnikiem nie powinna przekraczać dwóch tygodni – śluzy roślinne zawarte w nasionach mogą działać hamująco na poprawne przyswajanie spożywanego pokarmu. Błonnik należy spożywać ok. 20 minut przed posiłkiem. Trzy łyżki błonnika zalane na ok. 5 minut szklaną przegotowanej letniej wody powinny zostać wypite wraz z napęczniałymi nasionami. Aby, wzmocnić efekt kuracji błonnikiem należy, wypijać duże ilości wody bezpośrednio po spożyciu wywaru z nasion. Tak przeprowadzana kuracja w krótkim czasie przyniesie zauważalną poprawę stanu zdrowia całego organizmu.

Comments 

+2 # Błonnik witalny - z umiaremaaa. 2015-04-16 15:20
Stosuję błonnik witalny od kilku miesięcy. Moje spostrzeżenie po tym czasie - dobrze zachować umiar. Stosować raz na dzień. Co kilka, kilkanaście dni należy zrobić przerwę. Zbyt częste zażywanie może wywołać podrażnienie ścianek układu pokarmowego. Ale stosowany z głową rzeczywiście dobrze wpływa na jakość trawienia i pracę jelit (zero problemów z wypróżnianiem).
Reply | Reply with quote | Quote

Dodaj komentarz

Kod antyspamowy Odśwież